Gropedia
Advertisement
Gropedia
Limbo of the Lost
Gra
Limbo of the Lost.jpg
Dane
  • Producent
  • Majestic Studios
  • Wydawca
  • G2 Games
  • Premiera w USA
  • 29 lutego 2008
  • Premiera w Europie
  • 29 lutego 2008
  • Gatunek
  • Point & Click
  • Przygodówka
Informacje
  • Tryb gry
  • Jednoosobowa
  • Platforma
  • Wymagania wiekowe
  • PEGI: 7+
  •  ——
  •  ——

Limbo of the Lost - tradycyjna przygodówka "point and click" wyprodukowana przez Majestic Studios, które składa się z trzech osób. Twórcy utrzymują, że gra ta była tworzona 10 lat.

Fabuła[]

W grze sterujemy postacią historycznego Kapitana Briggsa, który w wyniku dziwnych wydarzeń związanych z jego statkiem "Mary Celeste" trafił do tak zwanego "Limbo". Musi on uratować nie tylko swoją duszę, ale też całą ludzkość pomagając w walce Przeznaczenia przeciwko Losowi. Briggs boi się owadów. Musi on jednak pokonać swój strach, by rozwiązać liczne zagadki jakie stawia przed nim "Limbo".

Historia gry[]

Na początku lat dziewięćdziesiątych Steve Bovis (jeden z twórców) oraz Tim Croucher (inny twórca)  wpadli na pomysł stworzenia gry "Limbo of the Lost". Pokazali oni niedokończoną grę wydawcom, którzy byli zainteresowani jedynie grami skończonymi. Steve i Tim próbowali poszerzyć swoje studio, by szybciej skończyć grę. W 1995 roku znaleźli nowego członka Laurence'a Francis'a i znowu powrócili do pracy nad grą. Wypuścili demo na Amigę 500, jednak nie spotkało się  ono z dużym zainteresowaniem.

W 2003 roku Steve Bovis po nauczeniu się jak tworzyć gry i modele na PC powrócił do gry "Limbo of the Lost". Wtedy też zupełnie zmienił wygląd gry pozostawiając niezmienną tylko fabułę oraz kilka postaci. W końcu 2007 roku gra została wydana na PC w Europie, a w 2008 roku w Ameryce Północnej.

Plagiatowanie[]

Już w 2008 roku zauważono, że z tą grą jest coś nie tak. Mianowicie były tam lokacje żywcem wyjęte z innych gier takich jak: Painkiller, Diablo, Oblivion, Thief 3, Morrowind, Crysis, Unreal, Return to Castle Wolfenstein. Wywołało to powszechne oburzenie, a grę wycofano ze sprzedaży. Sami twórcy tłumaczyli się, jakoby te lokacje powstały w wyniku kooperacji z innymi twórcami gier. Co ciekawe do gry kopiowano nie tylko materiały z gier, ale także z filmów (w intrze pokazana jest sekwencja z filmu "Spawn").

Ciekawostki[]

  • Ta gra posiada jedno z najdziwniejszych zakończeń. Można obejrzeć je tutaj.
  • Portal gry-online.pl wystawił tej grze ocenę 1,2/10 uznając ją tym samym za jednego z największych gniotów w całej historii gier.
  • Gra składa się z różnych zagadek, lecz nie stanowią one logicznej całości (nie można było na przykład napełnić butelki wodą, ogromnego potwora dało się zabić długopisem).
Advertisement